ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ PISA» ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ PISA» ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Αγαπητοί γονείς,

Το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη 22/5/24 θα διεξαχθούν σε εθνικό επίπεδο οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου, η επονομαζόμενη και ελληνική PISA. Οι εξετάσεις θα αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και έχουν επιλεγεί 660 σχολεία σε όλη τη χώρα ( Δημοτικά και  Γυμνάσια). Ο νόμος προβλέπει την καθολική εφαρμογή του, και μάλιστα, αν χρειαστεί, σε περισσότερες τάξεις και σε περισσότερα μαθησιακά αντικείμενα. Η μεγάλη αντίσταση των γονέων, των εκπαιδευτικών αλλά και των ίδιων των μαθητ(ρι)ών ανάγκασε την κυβέρνηση να μην ολοκληρώσει τον σχεδιασμό της για φέτος.

Οι εξετάσεις της PISA διεξάγονται κάθε τρία χρόνια στη Γλώσσα (κατανόηση κειμένου), Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ και στόχο έχουν να μετατρέψουν  το δημόσιο σχολείο σε  ατέλειωτο εξεταστικό κάτεργο για  μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε αυτή την πολύ κρίσιμη ηλικία.

Με τέτοιου είδους διαγωνισμούς ανοίγουν σήμερα το δρόμο ώστε, σε συνδυασμό με την εφαρμογή της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, να βαθμολογήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να δημιουργήσουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων. Μετά την επέκταση πρότυπων και πειραματικών σχολείων, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών την  «ελεύθερη επιλογή από γονέα της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητών» που εξήγγειλε η ΝΔ στο πρόσφατο πρόγραμμά της, ο διαγωνισμός PISA συμπληρώνει και διευρύνει την κατηγοριοποίηση σχολείων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Από την πρώτη στιγμή οι εκπαιδευτικοί είπαμε όχι στη διεξαγωγή του!

Ξέρουμε πολύ καλά εμείς οι εκπαιδευτικοί της τάξης ότι η διδασκαλία δεν είναι ένα μονόπρακτο έργο που κρίνεται μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων, με ενιαίους ισοπεδωτικούς όρους. Οι εξετάσεις δημιουργούν άγχος, ξεχωρίζουν τους μαθητές σε «ικανούς»  και «μη ικανούς», τα σχολεία σε «καλά» και «κακά»  χωρίς να παίρνουν υπόψη τους την ιδιαιτερότητα, τις ειδικές κλίσεις, τις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε παιδιού, την οικογενειακή κατάσταση των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές ή τις συγκεκριμένες συνθήκες μιας περιοχής ή ενός σχολείου. Το Υπουργείο θα σας πει ότι η συμμετοχή των παιδιών σας είναι «υποχρεωτική». Το λέει για να σας πιέσει. Το λέει γιατί ξέρει ότι υπάρχουν αντιδράσεις. Σας το λέμε καθαρά: δεν υπάρχει καμία συνέπεια για τα παιδιά σας αν δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό.

Εμείς από τη δική μας πλευρά, μέσα από τα εκπαιδευτικά μας σωματεία και εσείς από τη δική σας, με τη δυνατότητα που έχετε να μην συμφωνήσετε στη συμμετοχή των παιδιών σας, πρέπει να ματαιώσουμε τη διεξαγωγή του.

 Αν η κυβέρνηση ήθελε να αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας θα ικανοποιούσε αιτήματα που χρόνια τώρα το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδικεί όπως η κατάσταση της σχολικής στέγης και των υποδομών, η μείωση του  αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό ώστε να σταματήσει η αθλιότητα της αναπλήρωσης, η κάλυψη όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε όλα τα σχολεία,  αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία.

Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.

Δε θέλουμε να γίνει και ο διαγωνισμός PISA άλλος ένας τρόπος που θα χωρίζει σε κατηγορίες μαθητές και σχολεία. Είναι χρέος μας απέναντι στους μαθητές μας να αντισταθούμε σε αυτό.

Views: 2