ΟΧΙ ΣΤΑ “ΩΝΑΣΣΕΙΑ” ΣΧΟΛΕΙΑ-ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ ΟΧΙ ΧΟΡΗΓΙΕΣ!

ΟΧΙ ΣΤΑ “ΩΝΑΣΣΕΙΑ” ΣΧΟΛΕΙΑ-ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ ΟΧΙ ΧΟΡΗΓΙΕΣ!

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας  ανακοίνωσε την κατηγοριοποίηση των δημοσίων σχολείων με τα 22 γυμνάσια και λύκεια σε όλη τη χώρα σε περιοχές της χώρας με οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα,(λες και δεν είναι η πολιτική της αυτή που δημιουργεί την υποβάθμιση)  που τα ονομάζει «Ωνάσεια» μετά την  υπογραφή της σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου και ιδρύματος Ωνάση για να εγκαινιάσει το Δίκτυο Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων.

Στο Περιστέρι  το 5ο Γυμνάσιο και το 5ο ΓΕΛ είναι δυο από τα σχολεία που ΄΄κλείνει΄΄  τα καταργεί από σχολεία της γειτονιάς για τα παιδιά της περιοχής. Κλέβει τον έτοιμο κτιριακό και λοιπό εξοπλισμό που οι φορολογούμενοι έχουμε πληρώσει και τα μετατρέπει  σε τέτοιου τύπου σχολεία. Η κυβέρνηση που αποφασίζει συγχωνεύσεις σχολείων στοιβάζοντας και υποβαθμίζοντας τρέχει να δώσει «ευκαιρίες» με τα Ωνάσεια.

 

Δεν είναι ευκαιρία αριστείας, είναι αποκλεισμός γιατί:

  1. Με τα «Ωνάσεια» σχολεία προβλέπονται εξετάσεις για την εισαγωγή τους και διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών, στο οποίο σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει μέχρι σήμερα και στα ιδιωτικά σχολεία, λόγο θα έχει το Ίδρυμα Ωνάση και όχι αποκλειστικά το Υπουργείο Παιδείας . Με λίγα λόγια, τα “Ωνάσεια” σχολεία θα είναι ορθάνοιχτα σε χορηγούς και δωρεές, αλλά αφιλόξενα στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, τα οποία θα χρειάζονται φροντιστήρια αναγκάζοντας τους γονείς να ξεπαραδιάζονται από το δημοτικό για να εισαχθούν, τη στιγμή μάλιστα που οι μορφωτικές ανισότητες απογειώνονται χρόνο με το χρόνο.
  2. Το σχολείο της γειτονιάς παύει να υπάρχει, αφού τα εν λόγω σχολεία θα δέχονται μαθητές από ευρύτερες περιοχές. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές που μέχρι τώρα πήγαιναν στο σχολείο της γειτονιάς τους, θα ψάχνουν να βρουν ποιο σχολείο θα τους υποδεχτεί. Το κοντινότερο Λύκειο στην περιοχή του Λόφου είναι πολύ μακριά από το 5ο Λύκειο. Αυτό σημαίνει πως τα παιδιά της γειτονιάς του 5ου θα στοιβαχτούν σε πολύ μακρινά σχολεία. Και φυσικά οι μαθητές με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξοστρακίζονται.
  3. Όσοι εκπαιδευτικοί δούλευαν μέχρι σήμερα σε αυτά, θα πάψουν να δουλεύουν και όσοι θα τους αντικαταστήσουν θα επιλέγονται με μανατζερίστικα και όχι αμιγώς εκπαιδευτικά κριτήρια.

 

Η ΝΔ  επιβεβαιώνει και με αυτήν την επιλογή την εφαρμογή των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ που θέλουν την είσοδο ιδιωτών μέσα στα δημόσια σχολεία. Η ευθύνη της συντήρησης και των λειτουργικών  εξόδων των δημόσιων σχολείων μεταφέρεται από το επίσημο κράτος στους «χορηγούς».

Το υπ. παιδείας και η κυβέρνηση εδραιώνουν σχολεία πολλών ταχυτήτων, που έχουν ως κοινό παρονομαστή την κατηγοριοποίησή τους με βάση το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των μαθητών, την υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου των παιδιών που προέρχονται από τα λαϊκά στρώματα, την ένταση των ταξικών φραγμών στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Τα αποτελέσματα αυτών των πολιτικών, μετά από 20ετή εφαρμογή τους σε ευρωπαϊκές χώρες είναι ο εξοστρακισμός της πλατιάς πλειοψηφίας των παιδιών από λαϊκές οικογένειες από τα δημόσια σχολεία. Την ίδια στιγμή η «πολυτυπία» των σχολείων που διατυμπανίζουν, εξασφαλίζει την πλατιά είσοδο των ιδιωτών μέσα στα δημόσια σχολεία, είτε με τον μανδύα των χορηγών είτε με τον μανδύα της φιλανθρωπίας. Αλήθεια πώς και πήρε ο πόνος το εφοπλιστικό ίδρυμα για τα σχολεία της χώρας? Αν οι εφοπλιστές ενδιαφέρονται για την τραγική κατάσταση των σχολείων να πληρώσουν ΦΟΡΟΥΣ. Με την επιβολή φόρων στο εφοπλιστικό κεφάλαιο -όπως πληρώνουμε όλοι μας-  θα ενισχύονταν όλα τα σχολεία της χώρας και όχι μόνο τα 22 και χωρίς υποθήκευση της παιδείας σε επιχειρηματικές ορέξεις.

Η κυβέρνηση:  Μετά την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ

– Μετά την είσοδο κουπονιών στα δημόσια νηπιαγωγεία

-Μετά την ανακοίνωση για δημιουργία επαγγελματικών Ακαδημιών σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα ενισχύει την κατηγοριοποίηση και την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση:

  • Αντί να δώσει το 15% για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό, δίνει 2.5% και αναζητά «χορηγούς» να διαμορφώσουν τους μελλοντικούς εργαζόμενους. Αυτούς για τους οποίους προδιαγράφει ανεργία, μετανάστευση, πολεμική οικονομία, 3% του προϋπολογισμού για το ΝΑΤΟ και τα μάτια του Τραμπ.
  • Αντί να προσλάβει έγκαιρα εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, ψυχολόγους, σχολικούς νοσηλευτές και όλο το απαραίτητο προσωπικό (καθαρίστριες, φύλακες, τραπεζοκόμους) αφήνει ακάλυπτα τα σχολεία και «κωφεύει» απέναντι στις ανάγκες των μαθητών.
  • Αντί να κατασκευάζει σύγχρονα και ασφαλή σχολεία με κρατική ευθύνη, καλλιεργεί την εικόνα μιας «κανονικότητας» που πέφτουν ταβάνια ή που είναι «φυσιολογικό» να κινδυνεύουν μαθητές από την έλλειψη νοσηλευτών.

ΟΜΩΣ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά. Έξω οι διάφοροι χορηγοί από τα σχολεία μας!  Θα υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά!

Με ενωτικές και συλλογικές διεκδικήσεις και κινητοποιήσεις μπορούμε και πρέπει να τους σταματήσουμε.

4. ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΓΙΑ ΩΝΑΣΕΙΑ

Views: 12