ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν/Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ «ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ»!

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν/Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ «ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ»!

Το υπ. παιδείας μέσα στο καλοκαίρι και με κλειστά σχολεία έθεσε σε διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα», ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, ενίσχυση της ασφάλειας στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, διατάξεις για τον αθλητισμό και λοιπές ρυθμίσεις». Στο εν λόγω σχέδιο νόμου συμπεριλαμβάνονται ρυθμίσεις που αφορούν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και ζητήματα της ειδικής εκπαίδευσης.

Αναφορικά με την ειδική εκπαίδευση προβλέπονται διατάξεις που ακολουθούν σταθερά τον οδικό χάρτη υποβάθμισής της. Οι πολυδιαφημιζόμενοι διορισμοί υπολείπονται των πραγματικών αναγκών των μαθητών/τριών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ γίνονται εις βάρος αντίστοιχων ή και διαφορετικών ειδικοτήτων εγκαινιάζοντας τη λογική μοιράσματος της φτώχιας ανάμεσα στους κλάδους. Πάντοτε στο όνομα της «συμπερίληψης» υπονομεύεται η βασική παιδαγωγική – επιστημονική ανάγκη κάθε μαθητής να βρίσκεται στο εκπαιδευτικό, ευρύτερα παιδαγωγικό πλαίσιο, που έχει ανάγκη ώστε να στηρίζεται ολόπλευρα. Το ν/σ ακολουθεί τη λογική των περικοπών στο σύνολο τους προκειμένου να εξασφαλιστούν χρήματα για νέες πολεμικές δαπάνες, να ταϊστούν οι πολεμικές μηχανές του ΝΑΤΟ, να ικανοποιηθεί το μεγάλο κεφάλαιο.

Ειδικότερα:

  1. Η σύσταση 162 οργανικών θέσεων νηπιαγωγών, δασκάλων, φιλολόγων και μαθηματικών στα ΚΕΔΑΣΥ συνοδεύεται με αντίστοιχη κατάργηση ισάριθμων θέσεων των ιδίων ειδικοτήτων Α Βάθμιας και Β βάθμιας

  2. Η σύσταση 538 οργανικών θέσεων θεραπευτών λόγου, ψυχολόγων, φυσικοθεραπευτών, εργοθεραπευτών και κοινωνικών λειτουργών συνοδεύεται με αντίστοιχη κατάργηση 338 θέσεων ΠΕ 70 δασκάλων και 200 θέσεων ΠΕ 01 θεολόγων.

  3. Η σύσταση 600 θέσεων ψυχολόγων ΠΕ23 και 600 θέσεων κοινωνικών λειτουργών ΠΕ 30 συνοδεύεται από αντίστοιχη κατάργηση ισάριθμών θέσεων από: 400 θέσεων ΠΕ02 φιλολόγων, 200 θέσεων ΠΕ03 μαθηματικών, 200 θέσεων φυσικών επιστημών ΠΕ04, 200 θέσεων ΠΕ 11 φυσικής αγωγής και 200 θέσεων δασκάλων ΠΕ 70.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Την ίδια στιγμή που τα ΚΕΔΑΣΥ και οι ΕΔΥ «στενάζουν» κάτω από το βάρος των ολοένα αυξανόμενων ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών και των γονέων, με ελάχιστο προσωπικό, το οποίο αποτελείται κατά πλειοψηφία από αναπληρωτές, που κάθε χρόνο με μια βαλίτσα στο χέρι «αναπληρώνουν» τον εαυτό τους, με σοβαρά κτηριακά προβλήματα και ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, το Υπουργείο αποφασίζει, με το ένα χέρι να «δώσει» οργανικές θέσεις σε μέλη ΕΕΠ και με το άλλο να τις στερήσει από Εκπαιδευτικούς.

  • Επίσης, το άρθρο 146 των νέων διατάξεων, είναι πολύ χαρακτηριστικό της «λογιστικής» και επικίνδυνης λογικής Κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘΑ, αφού καλούν τους σχολικούς νοσηλευτές να γίνουν «λάστιχο» ανάμεσα σε «συστεγαζόμενα σχολεία ή/και όμορα σχολεία τα οποία βρίσκονται εντός ακτίνας πεντακοσίων (500) μέτρων από τη σχολική μονάδα τοποθέτησης τους». Αναρωτιόμαστε, η ευθύνη συνεχούς μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο με βάση τις ανάγκες τίνος θα είναι και σε ποιο χρόνο θα γίνεται; Η τοποθέτηση του σχολικού νοσηλευτή στο σχολείο που θα βρίσκεται ο μαθητής με τη πιο μεγάλη βαρύτητα πάθησης με απόφαση του διευθυντή ΠΔΕ, με τι κριτήριο θα γίνεται και ποια επιστημονική επάρκεια; Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι το υπουργείο επιχειρεί να περιορίσει τις προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών σε βάρος της κάλυψης σοβαρών αναγκών που αφορούν ζητήματα υγείας των μαθητών…θέτοντας άμεσα τις ζωές μαθητών σε κίνδυνο!

  • Αδυνατίζει στην πράξη η εξατομικευμένη στήριξη του μαθητή από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής (παράλληλη στήριξη). Σε τμήμα σχολείου με περισσότερες από μια εγκρίσεις παράλληλης στήριξης ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ υποστηρίζει το σύνολο των μαθητών. Αν συνυπάρχουν μαθητές με σοβαρότερες ειδικές ανάγκες είτε με πρόταση της ΕΔΥ είτε με πρόταση του ΣΔ και θετικές εισηγήσεις των συμβούλων γενικής αγωγής, ενταξιακής εκπαίδευσης και ΚΕΔΑΣΥ δύναται να τοποθετηθούν έως και δυο εκπαιδευτικοί στο ίδιο τμήμα. Αντί το υπουργείο να καλύψει όλα τα αιτήματα μεταφέρει στις πλάτες των εκπαιδευτικών την απόφαση για την παρουσία δεύτερου εκπαιδευτικού ΕΑΕ στα τμήματα που έχουν περισσότερα από ένα αιτήματα. Ρίχνει ξανά την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς, στο όνομα της ενίσχυσης των ΕΔΥ, για το πώς θα «μοιράζουν» τη μιζέρια των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών που χρειάζονται και έχουν έγκριση ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης. Δίνει επίσης τη δυνατότητα παράλληλης στήριξης των μαθητών και στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου, χωρίς όμως να διευκρινίζονται οι όροι και ο τρόπος που θα γίνεται αυτό.

  • Κλείνει και η τελευταία χαραμάδα μείωσης του μέγιστου αριθμού παιδιών στην τάξη, αν υπάρχουν παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για να σπάσει λοιπόν ένα τμήμα με 25 μαθητές και διαγνώσεις (πάνω από μια για μαθητές με αναπηρία και πάνω από 4 για μαθητές με διάγνωση με ειδικές μαθησιακές αναπηρίες) πρέπει είτε να υπάρχουν δυο τμήματα, είτε να μην υπάρχει τμήμα ένταξης στο σχολείο ή παράλληλη στήριξη στα συγκεκριμένα τμήματα. Αντί σήμερα να συζητάμε για την αποφασιστική μείωση του συνολικού αριθμού μαθητών ανά τμήμα, επιχειρείται να ακυρωθεί κάθε δυνατότητα για λιγότερους μαθητές ανά τμήμα. Πραγματικά πρέπει να εξηγήσουν οι φωστήρες του ΥΠΑΙΘΑ στους εκπαιδευτικούς που δίνουν κάθε μέρα τη μάχη μέσα στις τάξεις για το τι «εξατομικευμένη» παρέμβαση μπορεί να γίνει σε τμήμα με 25 μαθητές στην αθμια, με 26-27-28 στη βθμια και την ταυτόχρονη παρουσία πολλών μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Στο νομοσχέδιο προωθείται η αλλαγή της αποστολής και λειτουργίας του Τμήματος Ενταξης (ΤΕ) ως διακριτής δομής εντός του σχολείου, ενώ διατηρούνται και απαράδεκτοι κόφτες, ειδικά στη βθμια εκπαίδευση, που είναι μια ακόμα τρανή απόδειξη ότι στην ζυγαριά «κόστος – εκπαιδευτικές ανάγκες» πάντα κυριαρχεί το κόστος. Ο εκπαιδευτικός του ΤΕ προβλέπεται να υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους, η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών». Με αυτόν τον τρόπο υποβαθμίζεται ο ιδιαίτερος υποστηρικτικός και εξατομικευμένος ρόλος του ειδικού εκπαιδευτικού, παραβλέποντας το γεγονός ότι ΤΕ και Παράλληλη Στήριξη είναι δύο διαφορετικές υποστηρικτικές μορφές και εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες των μαθητών.

  • Το σχέδιο νόμου προβλέπει την τοποθέτηση δεύτερου εκπαιδευτικού στο Τ.Ε. στα ΝΓ & τα ΔΣ καθορίζοντας για τα μεν πρώτα ο αριθμός των νηπίων να είναι μεγαλύτερος των 60 και να υπάρχουν 6 τουλάχιστον διαγνώσεις, ενώ για τα δημοτικά να φοιτούν περισσότεροι από 200 μαθητές από τους οποίους τουλάχιστον 12 να ανήκουν στην κατηγορία των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με απόφαση του ΚΕΔΑΣΥ. Ειδικά για τους μαθητές προσχολικής ηλικίας η απουσία δημόσιου δωρεάν συστήματος πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης περιορίζει κατά πολύ την αποστολή και την αποτελεσματικότητα των ΤΕ.

Από τα παραπάνω είναι πασιφανές ότι η «παράλληλη στήριξη», η «συμπερίληψη» και η «ενταξιακή εκπαίδευση» αποδεικνύονται ακόμα μια φορά «όμορφα λόγια που όμορφα καίγονται», όταν η εκπαιδευτική πολιτική δεν καθορίζεται από έναν ολοκληρωμένο επιστημονικό σχεδιασμό που βάζει στο επίκεντρο τον μαθητή και τις ανάγκες του αλλά από δημοσιονομικούς κόφτες, από μια ζυγαριά που κρέμεται μόνιμα πάνω από τα κεφάλια των μαθητών και των οικογενειών τους και μετράει τις ανάγκες τους ως κόστος. Περιορίζει τις επιστημονικές δυνατότητες του προσωπικού να ασκείται το έργο του, ενώ στέλνει τους γονείς πελατεία στην δαπανηρή, γιγαντωμένη αγορά ιδιωτικών κέντρων, που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια για να καλύψουν τα ελλείμματα του σχολείου.

Σε άλλες διατάξεις:

Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται νέα αμοιβή-τυράκι στους εκπαιδευτικούς σε Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία στο πνεύμα ενίσχυσης της λογικής της «αριστείας» και τελικά της κατηγοριοποίησης σχολείων μαθητών και εκπαιδευτικών. Στο όνομα της διάχυσης των καλών πρακτικών των Π.Π.Σ. υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να καταθέτουν έκθεση αποτίμησης ομίλων, καινοτόμων δράσεων ή τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας. Για το λόγο αυτό, προβλέπει έξτρα αμοιβή, από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, ενώ προβλέπεται και η ανάπτυξη ενός ακόμα Πληροφοριακού Συστήματος (για όλα αυτά βρίσκονται χρήματα και δίνονται αφειδώς, για τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών και τη στήριξη των σχολείων ακούμε μόνιμα ότι δεν υπάρχει ούτε φράγκο).

Προβλέπεται η επιδότηση από τις ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ προς τους Δήμους για την αγορά ξενόγλωσσων σχολικών βιβλίων αντί το ίδιο το κράτος να αναλάβει την ευθύνη συνολικά για την προμήθεια για το σύνολο των βιβλίων.

Δημιουργείται μια νέα υπερπλατφόρμα με το όνομα «Ολοκληρωμένο Ψηφιακό Πληροφοριακό Σύστημα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»-«eSchools», η οποία θα συγκεντρώσει το σύνολο των ψηφιακών διαδικασιών και υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘΑ. Πίσω όμως από τις φανφάρες περί «ψηφιακού μετασχηματισμού», η Κυβέρνηση της ΝΔ στήνει ακόμη έναν μηχανισμό διοχέτευσης δημόσιου χρήματος σε ημέτερους και ιδιωτικά συμφέροντα. Άλλη μια ευκαιρία για μπίζνες, όχι για πραγματική ενίσχυση των διαδικασιών της δημόσιας εκπαίδευσης.

Θετικό είναι ότι δίνεται επιτέλους η δυνατότητα για μετάθεση σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς του 2020 και 2021 που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, παρά το ότι στο ίδιο άρθρο διατηρείται η υποχρεωτική διετής παραμονή των νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού. Με ευθύνη του ίδιου του ΥΠΑΙΘΑ, με προηγούμενες διατάξεις, είχαν αποκλειστεί ακόμα και σε σύγκριση με νεοδιόριστους των επόμενων ετών.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Να αποσυρθούν άμεσα οι αντιεκπαιδευτικές διατάξεις του νομοσχεδίου.

  • Να γίνουν μαζικοί μόνιμοι διορισμοί όλων των αναπληρωτών – συμβασιούχων στην εκπαίδευση. Δημιουργία οργανικών για όλες τις ειδικότητες σε όλες τις δομές γενικής και ειδικής αγωγής. Άμεσα μέτρα για την κάλυψη όλων των αναγκών σε εκπαιδευτικό, ΕΕΠ, ΕΒΠ και βοηθητικό προσωπικό σε όλες τις σχολικές μονάδες!

  • Να ιδρυθούν Τμήματα Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα. Ένα τμήμα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμιά αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης όπου υπήρχε.

  • Να καλυφθούν όλα τα κενά παράλληλης στήριξης με έναν εκπαιδευτικό ανά μαθητή.

  • Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (διχοτομήσεις – τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).

  • Πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση με βάση τις ανάγκες των μαθητών.

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. 15 μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α – Β Δημοτικού. 2η Νηπιαγωγός σε όσα λειτουργούν με περισσότερους. 20 μαθητές/τριες το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις. 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.

246. ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Views: 7